Ako využiť Google miesta pre firmy

Čo je Google miesta pre firmy?
Predstavuje zápis vašej spoločnosti na Googli. Vďaka nemu uľahčíte potenciálnym návštevníkom ľahšie nájsť vašu spoločnosť na Googli. Daný zápis sa následne môže zobraziť v organickom vyhľadávaní v spojení s mapou na ktorej sa zobrazí adresa vašej spoločnosti. Takisto sa zápis zobrazuje vo vyhľadávaní aj na Google Mapách. Vďaka tomu sa môže váš web pomerne jednoducho zobraziť vo vyhľadávaní na prvej strane a navyše sa zobrazia ďalšie doplňujúce údaje o vašej spoločnosti. Navyše je táto služba úplne zdarma, takže sa nemusíte obávať dodatočných nákladov.
Pre koho je Google miesta pre firmy určený?
Áno, hádate správne, je to určené pre firmy. Ale pre ktoré? Samozrejme sem môže svoju spoločnosť zaregistrovať ktokoľvek, ale najväčší prínos to má pre spoločnosti, ktoré majú prevádzky. Vďaka tomu viete svojim potenciálnym zákazníkom zobraziť miesto vašej prevádzky, kde môžu nakúpiť spolu s popisom, čo pre nich máte prichystané a otváracou dobou, aby vedeli kedy môžu prísť. Napríklad to môže byť reštaurácia, bar alebo obchod s oblečením.
Aké informácie môžete pridať do Google miesta pre firmy?
Teraz keď už viete, kde všade sa bude zobrazovať Váš firemný zápis, by sme si mohli povedať čo všetko taký zápis obsahuje. Okrem základných kontaktných informácií ako adresa, www stránka, email a telefónne čísla, sem môžete pridať ešte ďalšie doplňujúce informácie, vďaka ktorým Vás ľudia ľahšie vyhľadajú:
– stručná a krátka charakteristika zamerania vašej spoločnosti spolu s produktmi alebo službami, ktoré ponúkate.
– výber a umiestnenie do relevantnej kategórie podľa Vášho zamerania.
– pridanie obrázkov vašej spoločnosti, alebo produktov, ktoré máte v ponuke.
– otváracia doba vašej prevádzky.
Po vytvorení zápisu budú môcť ľudia pridávať recenzie a hodnotenia vašej spoločnosti a vyjadriť tak svoj názor. Tieto hodnotenia budú verejne dostupné, takže si vďaka nim môžete zvýšiť reputáciu a imidž spoločnosti.
To, že máme na Googli nejaký zápis, ktorý sa zobrazuje je síce fajn, ale potrebujeme vedieť aj reálne štatistiky sledovanosti tohto zápisu. Google Miesta pre Firmy nesklamú ani v tomto smere a ponúkajú na sledovanie 3 druhy štatistík:
1) Počet zobrazení zápisu v organickom vyhľadávaní na Google a v Google Mapách.
2) Počet interakcií s vaším zápisom vo vyhľadávaní Google a v Google Mapách. Za interakciu sa považuje kliknutie na „ďalšie informácie“ alebo priamo na www adresu Vašej stránky.
3) Zoznam kľúčových slov, ktoré ľudia zadali vo vyhľadávaní a na ktoré sa záznam objavil.

Vďaka týmto štatistikám viete presne zistiť, aký zásah má záznam na Google Miesta pre Firmy. Vidíte koľko ľudí záznam videlo a koľko ľudí si pozrelo podrobnosti o tom, kto ste a čo ponúkate. Navyše vidíte, ktoré kľúčové slová boli použité na zobrazenie záznamu a vďaka tomu môžete tieto slová pridať do popisu vašej spoločnosti na Google Miesta pre Firmy pre ešte lepšie optimalizovanie Vášho záznamu.
Registrácia do Google miesta pre firmy
Ak rozmýšľate nad tým, že Vás môže hocikto zaregistrovať bez vášho vedomia tak sa nemusíte báť. Pri každej registrácii novej firmy alebo prevádzky je nutná verifikácia, či vy ste skutočným majiteľom. Táto verifikácia prebieha po zadaní všetkých želaných informácií a podrobností o vašej spoločnosti. Môže prebiehať buď telefonicky, kedy vám je zaslaný PIN kód formou SMSky alebo vám príde na kontaktnú adresu list. Následne PIN kód vložíte do vášho záznamu a prebehne verifikácia a váš záznam sa stane platným.
Ak máte záujem o registráciu vašej spoločnosti na Google Miesta pre Firmy tak stačí navštíviť nasledujúcu stránku http://www.google.com/business/placesforbusiness/. Pre registráciu stačí Google účet, ktorý používate aj na ostatné služby od Googlu.
Autor: Matúš Lovás, online marketing specialist, onlinetoro.sk.