Ako vyhľadávať v Google rýchlo a efektívne
Máte i vy problém sa orientovať v spleti nekonečných informácií?
Chcete vyhľadávať rýchlo a efektívne?
Určite sa aj Vám už stalo, že ste hľadali niečo na internete, ale nevedeli ste sa rýchlo a jednoducho dopátrať k hľadanej informácii, produkte, službe, novinke a podobne.
Ponúkame Vám preto niekoľko základných typov a rád, ako si prácu s Googlom uľahčiť:
Ak napríklad hľadáte konkrétny článok na tému „QR kódy“ v rámci blogu a viete, že bol vypublikovaný tento alebo minulý rok, tak do vyhľadávacej lišty zadáte:
site:ruonline.sk „qr kódy“ 2011..2012
a Vami hľadaný článok je na svete. :)
Pričom:
„site:ruonline.sk“ – definuje zdroj, v ktorom hľadáte – KDE?
„qr kódy“ – označuje termín, ktorý hľadáte – ČO?
„2011..2012“ – definuje časové rozpätie, v ktorom hľadáte – KEDY?
Nestačia vám tieto informácie? Ponúkame ďalšie nápady a triky na uľahčenie vyhľadávania:
– ak hľadáte konkrétny druh súboru, napríklad PDF, tak stačí zadať do vyhľadávania: „filetype:pdf“
– ak hľadáte dokument, ktorý musí obsahovať presný termín v názve dokumentu (napr. QR), tak stačí zadať do vyhľadávania: „intitle:QR“
– ak hľadáte presnú definíciu konkrétneho termínu (napr. QR), stačí zadať do vyhľadávania toto: „define:QR“
– ak potrebujete niečo rýchlo kalkulačkou vypočítať, na Google sa môžete vždy spoľahnúť a zadať daný vzorec do vyhľadávania. Napríklad: (6*8)/4*2-1
– ak potrebujete zistiť – koľko kilogramov je 25 libier? Stačí zadať do Google: „25 pounds in kilograms“
– ak potrebujete overiť tvar a informácie o matematických funkciách, napríklad y=sinx. Stačí takúto funkciu zadať priamo do Google a máte informácie ako z najmodernejšej knihy Matematiky.
Máte teraz viac možností, ako vyhľadať presne to, čo hľadáte? Google predstavuje nekonečné možnosti vo vyhľadávaní a preto poznať všetky vychytávky a featurky je viac ako vhodné a užitočné.
Tento článok dokazuje, aká je otpimalizácia webstránky pre vyhľadávače dôležitá. Najmä vďaka nej je Vás na internete vidieť! Potrebujete poradiť? Neváhajte a kontaktujte nás ešte dnes.
Autor: Ing. Ľuboš Oláh, Online marketing specialist