kacenocka v kategórii Online marketing SEO

Ako u nás v agentúre robíme Linkbuilding

Prácu, ktorú robíme, robíme vždy transparentne. Klient má prehľad o tom, čo obsahuje služba Linkbuilding, ktorú si u nás objedná. Akákoľvek SEO stratégia je úzko viazaná na dosiahnutie klientových cieľov, či už je to vyplnenie kontaktných formulárov na webe, vyplnené objednávky, alebo aspoň sledovanie zvýšenia organickej návštevnosti. Pochopiteľne, na optimalizované kľúčové frázy a frázy s nimi súvisiace.
Ako u nás v agentúre robíme Linkbuilding

To, do akej miery je spolupráca úspešná, najčastejšie ovplyvňuje samotný klient a jeho ochota spolupracovať a pravidelne komunikovať s agentúrou. Za roky skúseností môžem povedať, že pokiaľ by som k sebe postavila 2 identické projekty s identickými online aktivitami, pričom jeden klient spolupracuje a druhý je skôr pasívny, rozdiel vo výsledkoch je neuveriteľne značný.

Z čoho sa naše Linkbuilding
služby skladajú?

Tvorba odkazového portfólia je dlhodobou spoluprácou, kde klientovi budujeme linky nasledovným spôsobom:

  1. OnPage SEO – Dokument, v ktorom pre každú podstránku definujeme faktory, ktoré Google berie do úvahy…ale aj faktory, ktoré môžu ovplyvniť potenciálneho návštevníka a rozhodnúť tak o prekliku zo zobrazeného odkazu vo vyhľadávaní. Bez týchto dvoch postupov linkbuilding služby nerobíme, pretože by to bolo mrhanie prostriedkami klienta a nášho času. 
  2. Dôkladná analýza kľúčových slov a umiestnenie web stránky na tieto kľúčové slová z celého segmentu. Toto je veľmi nosná časť akejkoľvek SEO spolupráce. Klienti sú v tomto kroku často zavádzaní tým, že SEO výsledky majú dobré na pár kľúčových slov (napr. 10), ktoré nemajú vysokú konkurenciu vo vyhľadávaní. Pri takých nie je až také problematické vysoké pozície dostať. Dôkladnou analýzou kľúčových slov (v celom segmente), no najmä ich dôkladným zapracovaním do web stránky.
  3. Predpokladom je dôkladný SEO audit webu. Ten tvoria, hlavne, technické údaje ako rýchlosť načítania, chyby na stránke, analýza onPage faktorov a súčasných pozícií webstránky vo vyhľadávaní.  Sledujeme aj organickú návštevnosť webu – väčšinou skúmame 12 mesiacov spätne, aby sme mali čo najpresnejšie údaje o sezónnosti. Tento audit klientovi slúži na odstránenie technických nedostatkov, ktoré na stránke má.
  4. Rutinné katalógové odkazy na začiatku (už len tie, ktoré považujeme za podstatné )
  5. Mikročlánky písané našimi SEO špecialistami a zverejňované na menej významných blogoch a portáloch. Mikročlánky majú relevantný obsah a šancu na preklik. Veľká čítanosť však nie je ich prioritou.
  6. PR články písané profesionálnymi novinármi a zverejňované na tematických portáloch a magazínoch (zväčša sa prejavia aj v návštevnosti web stránky).
  7. Jednosmerné linky zo sociálnych sietí (Google + kvoli linkám a Facebook kvôli preklikom) Hoci ide o nofollow odkazy, sme presvedčení, že odkazy z Facebooku berie Google do úvahy ako samostatný SEO faktor, čiže nejde len o link ako taký, ale o obsah, ktorý sa stal zaujímavým.
  8. Jednosmerné linky z diskusných fór a rôznych diskusií pod článkami. Toto je veľmi kontroverzná téma, nakoľko tu záleží do akej miery je klient ochotný spolupracovať a vyjadrovať sa.
  9. Výmena liniek s relevantnými webmi, napríklad dodávatelia, tematicky príbuzné weby atď.
  10. Aktualizácia odkazového portfólia s použitím Google Search Console alebo Majestic.

Kvalitné linky sa budujú preto, aby mala stránka čo najvyšší Page Rank. Pozor, nemýľte si PageRank s Google toolbar PageRankom. Na to, aby vaša web stránka získala lepšiu pozíciu vo vyhľadávaní, potrebuje získať aspoň priemerné hodnotenie PageRanku.

Ako Google prideľoval PageRank
web stránkam

PageRank table
Obr. Model rastu Google toolbar PageRank hodnôt – zobrazuje počet potrebných liniek z rôzne hodnotených stránok odkiaľ odkazuje váš web

 

Linky vymieňame stále preto, že to považujeme za jednu z aktivít, ktorá môže (aj nemusí) byť pre klienta prínosom. Rozdiel je optimalizovať web, ktorý je v zúboženom stave, prípadne ho budujete úplne nanovo a pracovať na stránkach s výsledkami. V prípade úspešného webu už linky nemeníme alebo výmena prestane byť súčasťou stratégie. Často je to vecou spolupráce medzi agentúrou a klientom.

Podstatou však je, akým spôsobom sa výmeny liniek robia. Najčastejšou chybou je výmena „hlava nehlava“ linky za linku. Pokiaľ sa na výmene linkov s klientom dohodneme, berieme do úvahy niektoré z nasledujúcich faktorov:

  • relevantný obsah na stránke odkiaľ smeruje linka
  • relevantný obsah na podstránke odkiaľ smeruje linka
  • šanca na preklik
  • počet odkazov zo stránky z ktorej smeruje linka
  • Google toolbar PageRank podstránky, odkiaľ smeruje linka – Hoci rátame s tým, že údaj nemusí byť aktuálny, avšak je akýmsi zrkadlom skutočného Page Ranku. Pokiaľ je predpoklad, že web stránka má, alebo bude mať vyšší skutočný PageRank ako klientova web stránka, takýto odkaz môže byť prínosom. Do akej miery takýto odkaz Google indexuje sa ukáže o pár týždňov vo Webmaster tools.

Každá linka je menená manuálne po individuálnej dohode s majiteľom alebo s osobou starajúcou sa o web, na ktorý link umiestňujeme. Preto často vykonávame výmeny, ktoré nerobíme priamo web za web, ale robíme takzvané trojvýmeny. Napríklad, ak niekto uverejní link na klienta v obsahu článku, my mu za to uverejníme u 2 našich rôznych klientov (v relevantnej tematickej sekcii partnerských liniek) 2 odkazy.  Preto tvoríme sekcie liniek rozdelené do tematických okruhov, aby sme aspoň takýmto spôsobom zabezpečili relevantnosť pre partnera.

Linkbuilding, podobne ako samotné SEO, si prešiel mnohými zmenami. Nie vždy sme postupovali rovnako, nie každá linka priniesla úspech, ale vždy sa prispôsobujeme novým trendom, skúšame efektívnejšie riešenia, no najmä hráme podľa aktuálnych pravidiel.

Máte otázky? Dohodnite si s nami stretnutie a opýtajte sa na výsledky našich klientov osobne!

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.