Roman Drozd v kategórii Prípadové štúdie

Ako sme pomohli prírodnej ochrane proti vírusom 6-násobne zdvihnúť návštevnosť – Prípadová štúdia Virostop

Ako sme pomohli prírodnej ochrane proti vírusom 6-násobne zdvihnúť návštevnosť – Prípadová štúdia Virostop

Ako online SEO agentúra už dlhšiu dobu spolupracujeme s firmou Herb – Pharma Sk, s.r.o., ktorá je výrobcom a dodávateľom prírodných výživových doplnkov a špeciálnej kozmetiky.

Pred rokom sme sa s klientom dohodli na nastavení marketingovej SEO kampane so zameraním sa na zviditeľnenie ich materského webu zameraného na špeciálnu výrobkovú radu „Virostop“, a posun na popredné pozície v Google.

Pre zákazníka boli dôležité kľúčové slová svojej značky, a tými bola kombinácia “virostop” a “viro stop”.

Ďalším cieľom bolo zviditeľniť produkty pri vyhľadávaní na súvisiace, ale všeobecnejšie kľúčové slová ako “cistus creticus”, čo je látka obsiahnutá v produktoch, alebo “ochrana pred koronavírusom”, čo je vlastne riešenie, ktoré tieto produkty poskytujú.

Výsledky v skratke:

Za 12 mesiacov spolupráce, čo predstavuje ideálnu dĺžku bežnej SEO kampane, sa nám podarilo dosiahnuť pekné výsledky (porovnanie období 12/2020 – 03/2021 verzus 12/2021 – 03/2022):

  • 6-násobný nárast organickej návštevnosti
  • posun 6 kľúčových slov na 1. stranu v Googli (vo výsledku dokonca pred silnými stránkami lekární)
  • 15-násobný nárast dosiahnutia splnených cieľov, čo v našom prípade bolo kliknutie na tlačidlo nákupu v partnerských obchodoch

Virostop ako okamžitá ochrana proti COVID-19

Produkty Virostop predstavujú účinnú ochranu človeka pred vírusmi a sú obzvlášť nápomocné v časoch pandémie Covid-u. Celá výrobková rada pozostáva z viacerých typov výrobkov: pastilky, kapsule, ústny sprej, nosový sprej, kvapky a dezinfekčný gél.

Virostop Ochrana proti koronavírusu

Keďže všetky výrobky Virostop sú vyrobené z prírodných látok a nezávislé štúdie preukázali ich efektívny účinok v ochrane proti vírusom, vrátane koronavírusu SARS-CoV-2, bolo pre nás výzvou a radosťou sa pustiť do zlepšovania výsledkov a zviditeľnenie  klienta aj v online svete. 

Čo predstavovala naša SEO stratégia

Celá spolupráca s našimi zákazníkmi začína dôslednou prípravou. Znamená to zmapovanie aktuálnej situácie ohľadom technického stavu webstránok klienta, potenciálu jeho produktov a služieb na slovenskom trhu a ich aktuálne zameranie pre relevantné kľúčové slová.

Konkrétne naša efektívna SEO stratégia pre zvýšenie vyhľadávanosti stránok klientov v Google pozostáva z niekoľkých dôležitých prvkov:

  • Analýza kľúčových slov, ktorá sa odvíja z obsahu existujúcich web stránok zákazníka a tiež samotných produktov. Poznať tieto kľúčové slová je dôležité kvôli ich zisteniu ich objemu mesačného vyhľadávania v Google.
  • SEO Audit – technická analýza stavu webových stránok, ich stavu indexácie a rýchlosti, vrátane zhodnotenia On-Page optimalizácie.
  • Linkbuilding, čiže tvorba spätných odkazov.

Analýza kľúčových slov

Správna SEO stratégia musí, ako neoddeliteľnú súčasť, obsahovať aj analýzu a definíciu cieľových kľúčových slov. Je to nástroj, ktorý je základom pre stanovenie marketingového cieľa pre SEO. Prečo?

Aj bežec, ktorý sa pripravuje na svoje vrcholné podujatie, vie, na akú dĺžku trate ide pretekať a aký bude jeho plánovaný výsledný čas. Podľa toho mu vie tréner pripraviť presný tréningový plán a harmonogram cvičení a tiež dĺžku prípravy.

Presne takýmto spôsobom poskytuje Online Toro SEO služby svojim zákazníkom. Po definovaní tých správnych kľúčových slov vieme:

  • aký je ich mesačný počet vyhľadávaní v Google
  • aká silná je konkurencia nášho zákazníka v Googli
  • ako dlho môže trvať presadiť sa a dostať sa na prvú stranu, či až na prvé miesto určené pre organický výsledok v Googli
  • aký je predpokladaný finančný výsledok výkonu stránok po dosiahnutí cieľa SEO kampane

SEO audit/ optimalizácia

Základom prípravy každého webu pre jeho dobré umiestnenie vo vyhľadávačoch na popredných miestach je jeho technická stránka. Technický audit preveril celkovú funkčnosť web stránky, ako aj jej kvality v parametroch, ako sú:

  • Stav skóre parametrov Core Web Vitals
  • Hodnotenie celkovej rýchlosti načítania stránok klienta
  • 404 chyby, tzv. chýbajúce stránky, resp. chýbajúce prepojenia

Dôležitými bodmi bola hlavne implementácia získaných kľúčových slov do relevantných tagov ako je Meta Title, Meta Description, H1 – H3, čiže nadpisy a do textov stránok.

Podarilo sa nám tiež zoptimalizovať rýchlosť načítania stránok vo vyhľadávači. Je to dôležitý faktor nielen pre zlepšenie skúsenosti a dojmu pre užívateľov so stránkami. Od roku 2021 je rýchlosť načítania stránok i dôležitým parametrom pre získanie lepšej pozície v Google.

Linkbuilding, resp. budovanie spätných odkazov

Najefektívnejšou formou budovania spoľahlivých a relevantných spätných odkazov, tzv. linkov je obsahový marketing, t.j. publikovanie zaujímavých a obsahovo bohatých informačných článkov. V dnešnej dobe algoritmus Google, ale i ostatných vyhľadávačov, napriek všetkým updatom a úpravám uprednostňuje stránky so silným odkazovým portfóliom.

Na koľko vyhľadávaní sa Virostop zobrazoval v Google?

Po definovaní potenciálu webu, t. j. množstva relevantných vyhľadávaní za mesiac sme si spolu so zákazníkom určili za cieľ sa zobrazovať v Google na 10% tohto objemu vyhľadaní. Po roku intenzívnej SEO činnosti sa nám podarilo takmer päťnásobne prekročiť stanovený cieľ a namiesto 2078 zobrazení stránok na prvej strane v Google sa stránky nášho zákazníka zobrazili vo vyhľadávaní 10 340 krát.

nárast návštevnosti z Google

1. Nárast organickej návštevnosti

Synergiou efektu SEO optimalizácie na strane On-Page a cielenou obsahovou kampaňou tvorby spätných odkazov pomocou obsahových článkov sa nám podarilo zvýšiť neplatenú, tzv. organickú návštevnosť z takmer nulovej návštevnosti v decembri 2020 na viac ako 1000 návštev v januári 2022:

Keď vezmeme do úvahy 2 porovnávacie obdobia, a to od decembra 2020 do marca 2021 voči obdobiu od decembra 2021 do marca 2022, je pohľad na nárast organickej návštevnosti z Google ešte markantnejší:

porovnanie organickej návštevnosti

Ak porovnanie vyjadríme v násobkoch, resp. v percentuálnom prírastku, dostávame sa naozaj na slušné čísla:

narast organickej návštevnosti

2. Zlepšenie pozícií definovaných kľúčových slov

Za ďalší úspech tejto SEO kampane môžeme považovať posun 6 kľúčových slov na prvú stranu v Google. Za približne rok cieleného linkbuildingu sa nám podarilo dostať na prvú stranu a to hneď na 6 kľúčových slov:

²Pre kľúčové slová, ktoré súvisia s Covid-om, resp. koronavírusom neposkytuje Google údaje o mesačnom objeme vyhľadaní

V rámci cieleného obsahového marketingu sa nám podarilo preskočiť aj silnú pozíciu niektorých renomovaných lekární s vysokou autoritou pre kľúčové slovo “virostop”:

organický výsledok SEP kampane Virostop

3. Zvýšenie počtu kliknutí na link pre partnerský nákup

Okrem zvýšenia celkového organického vyhľadávania a organických návštev na všetky stránky produktov Virostop sa zvýšil aj počet tzv. “leadov”, čiže kliknutí na odkaz, ktorý vedie k nákupu produktov na partnerských weboch.

kliknutia partnersky link

Synergia SEO s „brandovou” kampaňou

Okrem správne nastavenej SEO stratégie sme sa so zákazníkom dohodli na podpore brandu a povedomia spotrebiteľov o značke Virostop. Využili sme programatický nákup reklamného priestoru a natívnu reklamu.

V rámci programatického nákupu sme použili video reklamu, zacielenú na matky s deťmi a na rodičov. 

Kampaň bola aktívna v období od novembra 201 do februára 2022 a zobrazila sa 857 000 krát s výsledkom miery prekliknutia 1,85%, čo predstavovalo 15 854 návštev

Natívna kampaň so 199 000 zobrazeniami a mierou prekliknutia 0,70% priniesla ďalších 1 393 návštev

Celkové zvýšenie povedomia o značke a produktoch malo za výsledok 600% zvýšenie priamej návštevnosti stránok, čo bol ďalší efekt spomenutých reklamných kampaní.

Zhrnutie SEO kampane Virostop

Na záver je dôležité poznamenať, že tieto výsledky neboli dosiahnuté zo dňa na deň. Každá SEO stratégia, ak má mať dlhodobý výsledok, potrebuje čas. 

12 mesiacov cielenej optimalizácie a linkbuildingu znamenalo v tomto prípade šesťnásobný nárast organických návštev z Google a posun niekoľko kľúčových slov na prvú stranu v Google. 

Tento výsledok je dlhodobo udržateľný, ale keďže konkurencia nespí, je potrebné ho podporovať ďalšími SEO aktivitami.

Z toho vyplýva, že je naozaj dôležité vsadiť na osvedčené SEO služby. Už ste sa rozhodli, ako sú pozície Vašich stránok v Google dôležité pre Váš business?

Spojte sa s nami online a my vám darujeme hodinovú SEO konzultáciu k Vášmu webu ZDARMA. Pre prvých 3 najrýchlejších záujemcov vypracujeme taktiež analýzu kľúčových slov a analýzu vašej konkurencie. Požiadajte o ňu tu:Bezplatná konzultácia - seo a ppc

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem získať viac zákazníkov z prirodzeného - organického - neplateného Google?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

Katarína Rusňáková
majteľka spoločnosti

„V priebehu 1 roka sme klientovi Union zvýšili návštevnosť webstránky o 51%, vďaka čomu im narástli tržby o 123%. Ako môžem pomôcť vám?“

Získajte SEO audit a workshop na mieru ZDARMA!

    Informácie o spracovávaní osobných údajov

    V našom blogu sa toho ukrýva oveľa viac. Páčia sa vám informácie, ktoré u nás môžete nájsť? Radi vám ich budeme 1x do mesiaca posielať na mail.

    Stačí, ak sa prihlásite na odber nášho newslettera.

    Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.