Ako na tzv. Facebook spotrebiteľa?
Nemáte založený vlastný eshop, ale chcete byť úzko v kontakte so svojimi zákazníkmi na sociálnych sieťach, ako je Facebook? Hovorí Vám niečo pojem F-commerce?
Čítajte ďalej, pretože v RUonline sme pre Vás pripravili 7 základných F-commerce („facebook-commerce“) krokov pre Váš biznis, ktorými oslovíte široký záber potenciálnych zákazníkov a spotrebiteľov:
1. Facebook obchody, tzv. „F-Stores“ – zaregistrujte si klasický e-shop prevádzkovaný na Facebook-u. Princíp je jednoduchý. Stačí si vybrať zo širokej ponuky: http://www.click4webstore.com/sk-info.php, http://shopfeed.cz/, http://www.shoptet.cz/e-shop-na-facebooku/, http://www.plugofb.cz/ … atď.
2. Skupinové nakupovanie – dajte možnosť znížiť cenu vášho produktu užívateľom, ktorí klikajú na tlačidlo „Like (The more you like, the less you pay …)
3. Exkluzívne ponuky – prečo nevyužiť F-Store na ponúkanie limitovaných alebo exkluzívnych produktov ešte predtým, ako sa dostanú cez klasické distribučné kanály k svojim zákazníkom?
4. Odporúčania prostredníctvom Facebook fanúšikovských stránok – predaj priamo cez facebook nie je jediné biznis riešenie pre Vás. Viaceré firmy využívajú svoju Facebook stránku prioritne nie na predaj, ale na svoju prezentáciu a odporúčanie rozličných produktov a služieb. Dobrým príkladom je spoločnosť Amazon, ktorá takto ponúka a odporúča tovary, o ktoré je najväčší záujem na jej oficiálnej stránke, a ktoré dostali najviac „Like“-ov na Facebook-u.
5. „Nakúp a povedz“ – používajte pluginy na sociálnych sieťach, ak napríklad vaši potenciálni zákazníci nakúpia na Vašom e-shope, následne sú vyzvaní na stlačenie tlačidla „Like“, ich priatelia na facebooku uvidia, čo Váš zákazník nakúpil na vašom e-shope.
6. Facebook check-ins – dajte zákazníkom možnosť označiť sa prostredníctvom mobilného telefónu a mobilnej verzii Facebook-u vo vašej kamennej predajni. Dajte im za to zľavu, alebo nákupný BONUS v podobe tovaru zdarma. Módna značka GAP napríklad darovala zdarma džínsy prvým 10 000 ľuďom, ktorí sa v ich predajniach „očekovali“.
7. F-commerce v kamenných predajniach – Inšpirujte sa módnou značkou Diesel, ktorá nainštalovala informačné panely s fotoaparátom a internetovým pripojením na Facebook priamo do svojich predajní. Zákazníci sa tak v novom oblečení mohli odfotiť a následne zdieľať fotku na sociálnej sieti, kde ju komentovali a hodnotili ich priatelia a známi.