Ivana Masarovičová v kategórii Content marketing Online marketing

Budovanie značky s minimálnym rozpočtom vďaka online marketingu

Aj ten najlepší podnikateľský nápad môže zlyhať bez správnej podpory. Ako začať podnikať a budovať značku, keď váš rozpočet nie je zrovna ideálny? Skúste to pomocou online marketingu.
Budovanie značky s minimálnym rozpočtom vďaka online marketingu

Dá sa robiť online marketing s minimálnymi nákladmi? Áno!

Online marketing neznamená, že investujete všetky svoje peniaze do platených PPC reklám. Alebo, že budete v dlhu, pretože ste sa rozhodli vymýšľať kreatívne kampane, ktoré nepriniesli požadovaný zisk.

Ak s podnikaním len začínate, držte sa rozumných medzí. Aj menej je niekedy viac. Stavte na efektivitu a rozmýšľajte nad tým, čo vám prinesie najviac. Podľa toho si “namixujte” aktivity, ktoré nielen budú vyzerať dobre, ale hlavne vám prinesú stanovené ciele. 

A teraz, zopár online kanálov, ktoré by ste mali využiť:

1. Budovanie značky sa začína webom

 

Stránku si môžete spraviť aj sami cez platformu WordPress alebo Drupal. Všetko závisí od vašej šikovnosti. Prípadne môžete využiť služby študentov, či freelancerov, ktorí už majú s tvorbou webu skúsenosti a stránku vedia pripraviť za primeranú sumu. Nezabúdajte ale, že čím väčší bude váš biznis, tým vyššie nároky vaša stránka bude požadovať (rozumej času a peňazí).

Absolútny základ webu je jeho responzívnosť. Pozor, web musí vyzerať a mať hlavu a pätu. Inak vám na nič neposlúži. Ak nemáte s webom a jeho tvorbou žiadne skúsenosti, nechajte si poradiť. Zlý web je horší ako žiadny web. Pomoc hľadajte v skupinách na Facebooku, na diskusných fórach alebo LinkedIne. 

2. Sociálne médiá

 

Je jedno či chcete predávať produkty, získať nových odberateľov, presviedčať fanúšikov, najskôr o sebe musíte dať vedieť. A sociálne siete sú na to skvelým nástrojom. Predtým ako sa rozhodnete zakladať firemné účty, premyslite si, ktorá sieť najviac odráža potreby vašej značky.

Facebook je vhodný najmä na promovanie značky ako takej. Alebo na komunikáciu so zákazníkmi. Instagram je vizuálne médium, ale to neznamená, že je vhodné len pre značky s oblečením alebo kozmetikou. Naopak. Akurát musíte rátať s tým, že bude treba fotiť. Google+ nemá taký úspech ako niektorí ľudia predpokladali, ale dajú sa prostredníctvom neho osloviť ľudia viac technicky zameraní. A nakoniec, je tu LinkedIn, ktorý poslúži najmä firmám orientovaným na B2B komunikáciu a promovanie takto orientovaného obsahu.

Premyslite si, na ktorých sociálnych sieťach sa vaši zákazníci nachádzajú a čo im chcete povedať. Sociálne siete sú dobrým nástrojom na reputačný manažment, služby zákazníkom, public relations, networking, dokonca aj na vyhľadávanie trendov. Všetko závisí od typu vášho podnikania a teda aj od cieľovej skupiny. Stále platí, že v našich geografických končinách sú zatiaľ Twitter, Pinterest, či Tumblr menej efektívne siete, ako vyššie spomenuté.

3. Content

 

V prvom rade si treba uvedomiť, že obsahová stratégia nie je len o písaní blogu. Blog je len jedna jeho časť. Content treba brať oveľa komplexnejšie. No najmä, treba myslieť na to, že musí mať pre návštevníka pridanú hodnotu. Tvorte svoj obsah na základe potrieb vašich zákazníkov. Umiestňujte ho tam, kde sa nachádzajú a v zaujímavej forme. Obsah tvoríte pre nich, nezabúdajte. Časom zistíte, že to dá veľa aj vám.

Pýtate sa v čom? V prvom rade máte obsah, ktorý vás zviditeľňuje a zároveň vzdeláva/presviedča či zabáva zákazníka. To sú prvé kroky vedúce k nákupnému procesu. Na druhej strane máte čo komunikovať na sociálnych sieťach. V prípade úspešných značiek a eshopov sú sociálne siete aj zdrojom príjmov. Na záver, so zákazníkom treba budovať vzťah. A čo poslúži lepšie ako personalizovaný obsah?

4. Reklama

 

Pojem reklama sa za posledné obdobie dosť zmenil. Ak už budujete content marketing a nezabudli ste v procese ani na SEO a vaše zisky vám dovoľujú investovať aj inam, môžete skúsiť Adwords alebo Youtube. Myslite však, či sa vám investícia do nich vráti a aký efekt vám prinesú. Sústreďte sa na dlhodobé ciele a výsledky, pričom ich doplníte o tie krátkodobé. Tento systém väčšinou funguje najlepšie, pretože sa nemôžete spoliehať len na jednu aktivitu. 

Pozrite sa na svoje čísla. Jedine tak budete vedieť, ktorý kanál vám prinesie najviac. Čaro online marketingu je v tom, že ho viete merať. Tak to využite.

Nezabudnite, že svoj obsah musíte publikovať všade tam, kde sa vaši zákazníci nachádzajú. Musia o vás najskôr počuť. To bez publicity nepôjde. Čím zaujímavejší obsah viete ponúknuť, tým jednoduchšie bude získať si sympatie iných webov, ktoré vám môžu snaženie uľahčiť.

Oslovte influencerov a blogerov. Nechajte ich vaše produkty testovať a písať na ne recenzie. To vám veľmi výrazne pomôže najmä ak začínate a potrebujete získať dôveru.

Rozprávajte o svojom projekte všade, kde sa pohnete, prípadne si nájdite šikovných ambasádorov vašej značky. Sila word of mouth sa nedá podceňovať. Rozprávajte sa s ľuďmi v skupinách, ktorí sú zapálení pre rovnakú vec. Nezabudnite ľudí motivovať a zároveň pridať “call to action” prvky na vašu stránku. Nečakajte, že vaši zákazníci vás budú uháňať, aby ste im niečo predali. Ak áno, gratulujeme.

5. Eventy

Ak zo začiatku nemáte dostatok financií, aby ste sami nejaké usporiadali, zúčastňujte sa eventov príbuzných vášmu podnikaniu. Nezabúdajte o dušu networkovať a len tak medzi rečou spomenúť, čím sa živíte. Prípadne využite výhodu online eventov. Urobte webinár, prednášku, tutoriál… predajte vedomosti, ktoré máte vy a iní ich nemajú. Vaši fanúšikovia vám budú vďační, že dostali pridanú hodnotu a pritom úplne zdarma. Vymyslite si zaujímavú tému alebo event, o ktorom viete, že by mal úspech. Na to však potrebujete poznať svojich zákazníkov.

6. Vizuálne budovanie značky

 

Je jedno či budujete úplne novú značku alebo sa snažíte obnoviť starú, vizuálna identita je veľmi dôležitá. Je to to prvé, čo vaši zákazníci uvidia. Preto by ste v nej mali byť konzistentní. Od loga, stránky, marketingových materiálovNesnažte sa o nič komplikované alebo príliš špecifické. Chcete, aby vaše vizuály slúžili čo najviac rokov a stále vyzerali aktuálne. Jednoduchá farebná paleta, logo, písmo, prípadne obrázok by vám mali úplne postačiť. Ak už máte vizuál hotový, nezabudnite dať svojej značke hlas a predstaviť ju svetu. Jedine tak bude prinášať zisk.

Ak si chcete s vizuálnou identitou poradiť svojpomocne, znalosť aspoň jedného grafického programu by bola vítaná. Ak si netrúfate, môžete využiť služieb jednotlivcov z 99designs, prípadne v našich geografických podmienkach stránka Ja spravím.

Ako sami vidíte, budovanie značky v online prostredí je možné aj s minimálnymi prostriedkami.

Všetko chce svoj čas a preto si najskôr poriadne premyslite celkovú stratégiu, ciele, ktoré chcete dosiahnuť a potrebné kroky. Želám úspešné podnikanie!

 

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.
Informácie o spracovávaní osobných údajov