AJ PRODUKTY: Zvýšili sme návštevnosť z organického vyhľadávania Google o 48% už po troch mesiacoch spolupráce
Spolu s AJ Produkty sme sa pustili do SEO kampane v Google, ktorá priniesla za pol roka skvelé výsledky – či už pri kľúčových slovách v prirodzenom vyhľadávaní, v návštevnosti, ale hlavne vo výnosoch. Ako sme sa k tomu dopracovali a čo tomu predchádzalo?
To by sme sa posnažili zhrnúť do nasledovných riadkoch.
Čo sme si najprv zistili od klienta a nastavili ako východiskové?
- USP
Konkurencia AJ produkty predáva síce podobné produkty, no konkurenčné výhody alebo ich Unique selling proposition vníma p. Kišš následovne:
„Väčšinu dreveného nábytku vyrábame vo vlastnej réžii v našom výrobnom závode v Poľsku (rady Flexus a Modulus). Kovové skrine a väčšina policových regálov sú vyrábané vo vlastnom závode v Trnave.
Keďže sme výrobcom, vieme produkty prispôsobiť zákazníkovi na mieru, hlavne v projektových zákazkách.
Okrem vyššie spomínaného, zabezpečujeme taktiež montáž produktov.“
Z vyššie spomínaného sme sa dostali k záveru, že chceme posilniť sektor kovového nábytku od AJ Produkty, ktorý je kvalitný, vo vlastnej réžii a aj najpopulárnejší. Cenovo je podobný konkurencii, ktorá ak má ceny nižšie, tak len na úkor kvality.
- Výber kategórií, na ktoré sme sa začali sústrediť
S klientom sme sa po odkomunikovanom USP dohodli na 4 kategóriách, ktoré budú gró celej SEO kampane. Zo širokého spektra kategórií a produktov to teda boli 3 hlavné a 1 doplňujúca, na ktoré sme sa zamerali.
- Kovové skrine
- Policové regály
- Dielenský stôl
- Kancelársky nábytok
- Nastavenia KPIs
Organické ciele si klient určil ako:
- Zvýšenie organickej návštevnosti o 50% v porovnaní s priemerom v minulom roku pri zachovaní konverzného pomeru do pol roka.
- Kľúčové slová z vybraných kategórií dostať na prvú stranu Google do pol roka.
Aká bola stratégia na splnenie nastavených cieľov (KPI)?
Vzhľadom na stanovené ciele bolo najskôr potrebné zistiť východiskovú situáciu, aké relevantné kľúčové slová vo vybraných 4 kategóriách majú kvalitnú vyhľadávanosť, aby čo najviac pasovali k vybranej podstránke. Dôležité bolo, aby tie najrelevantnejšie boli zapracované na danú podstránku v podobe H1, Title, Nadpis a nechýbali ani v URL. Následne sme sa sústredili na zvýšenie pozícií vysoko vyhľadávaných slov pomocou kvalitného SEO obsahu a získavania spätných odkazov z adekvátnych domén, kvôli posilneniu odkazového portfólia (linkbuilding).
Čo sme klientovi do pol roka priniesli?
- Zvýšenie návštevnosti
Za obdobie necelých 6 mesiacov sme dosiahli viac ako 48% nárast organickej návštevnosti, pri udržaní konverzného pomeru. Takže sme nepriniesli len umelo dotiahnutú návštevu, ale reálnych zákazníkov, ktorých bolo o necelú polovicu viac, a ktorí mali ten istý kúpno-schopný efekt.
- Zvýšenie počtu kľúčových slov na prvej strane o 37%
Za toto isté obdobie sme vo vybraných kategóriách zvýšili počet slov na prvej strane o 37% a v prvej TOP 3 na prvej strane sme stúpli o 33%.
Ale čo je pre nás a AJ Produkty podstatné, 87% najkľúčovejších slov, s ktorými sme pracovali prioritne, sme dostali na prvé dve stránky v SERP a 64% nich sme vyšvihli na TOP prvú stranu.
- Rast výnosov až o 60,9%
Klientovi sme dokázali priniesť o 60,9 % výnosov za necelých 6 mesiacov z organickej návštevy viac a to pri zvýšení priemernej hodnoty objednávky o 26,5%.
Ako hodnotíte dosahovanie Vašich cieľov/KPIs v rámci spolupráce s ONLINE TORO?
“Stanovené ciele sme dosiahli na 96% už po 3 mesiacoch spolupráce, čo je veľmi dobrý výsledok. Odporučil by som ONLINE TORO firmám, ktoré chcú docieliť v danom časovom horizonte rast a výnosy z Google.”
Ing. Roman Fraňo
Výkonný riaditeľ