7 zásadných zmien, ktoré obsahuje nový plánovač kľúčových slov

Aj keď podľa oficiálneho oznámenia Google, bol tento nástroj navrhnutý tak, aby zjednodušil plánovanie kampaní a prácu s kľúčovými slovami, nie všetci SEO odborníci s týmto tvrdením súhlasia. Pôvodný nástroj po dlhé roky patril medzi najspoľahlivejšie nástroje pre odhad organického vyhľadávania kľúčových slov. Keďže táto téma bola značne diskutovaná v posledných niekoľkých mesiacoch, rozhodli sme sa jej v krátkosti venovať aj my. Tu je krátky súhrn toho, čo je nové, čo chýba a ako by ste ho mali používať od teraz, aby ste získali rovnaký výsledok, ako so starým nástrojom.
Zásadné zmeny, ktoré nájdete v novom plánovači kľúčových slov:
1. Iba prihlásený používateľ – Je nutné byť prihlásený do služby AdWords počas používania nového nástroja. Avšak vytvorenie účtu AdWords je zadarmo a veľmi rýchle, takže by to nemal byť pre vás žiaden problém. Mimochodom, ak už používate akúkoľvek službu od Google, ako napríklad Gmail, Google+, Google Analytics a podobne, tak účet už máte a stačí sa iba prihlásiť cez login a heslo.
2. Stále ZADARMO – Ako sme už spomínali, tak služba je stále zadarmo na rozdiel od niektorých platených nástrojov, ako je napríklad Wordtracker.
3. Trendy miestneho vyhľadávania – Tento stĺpec sa v rozhraní Plánovača kľúčových slov nezobrazuje. Trendy objemu vyhľadávania však môžete získať tak, že kurzor myši umiestnite nad ikonu v stĺpci „Priemerný počet vyhľadávaní za mesiac“. Tieto trendy môžete zobraziť segmentované podľa mesiacov tak, že prevezmete historické štatistické údaje z Plánovača kľúčových slov.
4. Kľúčové slová už iba v presnej zhode – Už nemáte možnosť výberu typu zhody. Nový Plánovač kľúčových slov zobrazuje výsledky už iba v presnej zhode a dopĺňa ich o historické štatistiky (priemerné mesačné vyhľadávanie). Tento krok je najčastejšie kritizovaný v novom nástroji a aj podľa nás je to skôr krok späť.
5. Vyhľadávanie už iba pre všetky zariadenia – Nový Plánovač kľúčových slov rovnako už neobsahuje ani možnosť výberu zariadení, pre ktoré chcete získať odhad (stolné počítače a notebooky, mobilné zariadenia a tablety). U nás nie až tak často využívané nastavenie, ale dokáže ovplyvniť výsledky a tým aj zhoršiť zacielenie na danú cieľovú skupinu.
6. Zacielenie podľa oblasti do hlbšej úrovni – Dokážete získať dopyty z presnej oblasti až na úroveň mesta. Pre nás žiaľ nevyužiteľná funkcia, vzhľadom na to, že Google ešte nerozdelil Slovensko do krajov a miest. Mimochodom u našich Českých bratov je zacielenie prístupné a tak si ho môžete aspoň vyskúšať.
7. Nové metriky – Nový Plánovač kľúčových slov prichádza s pomerne málo metrickými zmenami, ale majú osobitný význam pre vyhľadávanie kľúčových slov. Je to napríklad „priemerné mesačné vyhľadávanie“ a „priemerná CPC“.
Metrika „Priemerné mesačné vyhľadávanie“ nahradilo dve staré metriky – miestny objem vyhľadávania za mesiac a celosvetový objem vyhľadávania . Táto nová metrika ukazuje priemerné odhady pre vyhľadávanie zadaného umiestnenia alebo globálne odhady, ak sú vybrané všetky lokality.
Metrika „Priemerná cena za kliknutie“ nahradila starú CPC (Search) a mala by poskytovať presnejšie informácie ohľadom CPC.
Ako pracovať s novým Plánovačom kľúčových slov:
1. Prejdite na Plánovač kľúčových slov a prihláste sa. Ak nemáte vytvorený účet AdWords, tak tak si ho musíte prv vytvoriť.
2. Vyberte prvú možnosť – Vyhľadať návrhy kľúčových slov a reklamných zostáv

3. Rovnako ako predtým zadajte kľúčové slová týkajúce sa webovej stránky. Na každý riadok jedno kľúčové slovo.
Ak zadáte vstupnú stránku (vašu stránku) a tým pomôžete nástroju získať ďalšie odhady, prípadne si vyberte z kategórii, ktorá najlepšie vystihuje vašu stránku. Môžete si nechať toto rozhodnutie aj na neskôr, pretože všetky tieto možnosti budú stále k dispozícii i v ďalšom kroku.

4. Existujú dva druhy návrhov, uložené v dvoch záložkách – Návrhy reklamných zostáv a Návrhy kľúčových slov

Môžete si stiahnuť zoznam. Kliknite na Stiahnuť. Alebo si môžete vybrať kľúčové slová podľa vlastného výberu. Označené kľúčové slová sa Vám zobrazia v Moje návrhy na kľúčové slová podobne, ako je to v nákupných košíkoch v eshopoch. Môžete pridať, alebo odstrániť vybrané kľúčové slová, alebo ich rovno stiahnuť.

5. A je to!

Ak chcete získať nové nápady, môžete zmeniť nastavenie hľadania, alebo začať novým vyhľadávaním.

TIP: Počas testovania sme našli niekoľko chybičiek, ale asi jednou z najdôležitejších je chyba v nastavení cielenia. Ak chcete dosiahnuť skutočné odhady pre Slovensko, tak nastavte cielenie nasledovne:
Oblasť: Slovensko
Jazyk: Všetky jazyky
Vyhľadávací nástroj: www.google.com
Vylúčené kľúčové slová: žiadne
Práve nastavenie „Jazyk“ môže pre Slovensko robiť šarapatu a vypisovať nesprávne výsledky. Musíte nastaviť „Všetky jazyky“ Ak sme nastavili jazyk „slovenština“ a zadali kľúčové slovo „SEO“ tak nástroj nevyhľadal žiaden počet vyhľadávaní
