gonzales v kategórii Google Adwords Online marketing SEO

7 zásadných zmien, ktoré obsahuje nový plánovač kľúčových slov

Plánovač kľúčových slov je nový nástroj od spoločnosti Google, ktorý nahradil „nástroj pre návrh kľúčových slov“ a „nástroj na odhad prevádzky“. Vyvolal však veľa rozruchu vo svete SEO.
7 zásadných zmien, ktoré obsahuje nový plánovač kľúčových slov

Aj keď podľa oficiálneho oznámenia Google, bol tento nástroj navrhnutý tak, aby zjednodušil plánovanie kampaní a prácu s kľúčovými slovami, nie všetci SEO odborníci s týmto tvrdením súhlasia. Pôvodný nástroj po dlhé roky patril medzi najspoľahlivejšie nástroje pre odhad organického vyhľadávania kľúčových slov. Keďže táto téma bola značne diskutovaná v posledných niekoľkých mesiacoch, rozhodli sme sa jej v krátkosti venovať aj my. Tu je krátky súhrn toho, čo je nové, čo chýba a ako by ste ho mali používať od teraz, aby ste získali rovnaký výsledok, ako so starým nástrojom.

 

Zásadné zmeny, ktoré nájdete v novom plánovači kľúčových slov:

1. Iba prihlásený používateľ – Je nutné byť prihlásený do služby AdWords počas používania nového nástroja. Avšak vytvorenie účtu AdWords je zadarmo a veľmi rýchle, takže by to nemal byť pre vás žiaden problém. Mimochodom, ak už používate akúkoľvek službu od Google, ako napríklad Gmail, Google+, Google Analytics a podobne, tak účet už máte a stačí sa iba prihlásiť cez login a heslo.

2. Stále ZADARMO – Ako sme už spomínali, tak služba je stále zadarmo na rozdiel od niektorých platených nástrojov, ako je napríklad Wordtracker.

3. Trendy miestneho vyhľadávania – Tento stĺpec sa v rozhraní Plánovača kľúčových slov nezobrazuje. Trendy objemu vyhľadávania však môžete získať tak, že kurzor myši umiestnite nad ikonu v stĺpci „Priemerný počet vyhľadávaní za mesiac“. Tieto trendy môžete zobraziť segmentované podľa mesiacov tak, že prevezmete historické štatistické údaje z Plánovača kľúčových slov.

4. Kľúčové slová už iba v presnej zhode – Už nemáte možnosť výberu typu zhody. Nový Plánovač kľúčových slov zobrazuje výsledky už iba v presnej zhode a dopĺňa ich o historické štatistiky (priemerné mesačné vyhľadávanie). Tento krok je najčastejšie kritizovaný v novom nástroji a aj podľa nás je to skôr krok späť.

5. Vyhľadávanie už iba pre všetky zariadenia – Nový Plánovač kľúčových slov rovnako už neobsahuje ani možnosť výberu zariadení, pre ktoré chcete získať odhad (stolné počítače a notebooky, mobilné zariadenia a tablety). U nás nie až tak často využívané nastavenie, ale dokáže ovplyvniť výsledky a tým aj zhoršiť zacielenie na danú cieľovú skupinu.

6. Zacielenie podľa oblasti do hlbšej úrovni – Dokážete získať dopyty z presnej oblasti až na úroveň mesta. Pre nás žiaľ nevyužiteľná funkcia, vzhľadom na to, že Google ešte nerozdelil Slovensko do krajov a miest. Mimochodom u našich Českých bratov je zacielenie prístupné a tak si ho môžete aspoň vyskúšať.

7. Nové metriky – Nový Plánovač kľúčových slov prichádza s pomerne málo metrickými zmenami, ale majú osobitný význam pre vyhľadávanie kľúčových slov. Je to napríklad „priemerné mesačné vyhľadávanie“ a „priemerná CPC“.

Metrika „Priemerné mesačné vyhľadávanie“ nahradilo dve staré metriky – miestny objem vyhľadávania za mesiac a celosvetový objem vyhľadávania . Táto nová metrika ukazuje priemerné odhady pre vyhľadávanie zadaného umiestnenia alebo globálne odhady, ak sú vybrané všetky lokality.
Metrika „Priemerná cena za kliknutie“ nahradila starú CPC (Search) a mala by poskytovať presnejšie informácie ohľadom CPC.

 

Ako pracovať s novým Plánovačom kľúčových slov:

1. Prejdite na Plánovač kľúčových slov a prihláste sa. Ak nemáte vytvorený účet AdWords, tak tak si ho musíte prv vytvoriť.

2. Vyberte prvú možnosť – Vyhľadať návrhy kľúčových slov a reklamných zostáv

 

addd

 

3. Rovnako ako predtým zadajte kľúčové slová týkajúce sa webovej stránky. Na každý riadok jedno kľúčové slovo.
Ak zadáte vstupnú stránku (vašu stránku) a tým pomôžete nástroju získať ďalšie odhady, prípadne si vyberte z kategórii, ktorá najlepšie vystihuje vašu stránku. Môžete si nechať toto rozhodnutie aj na neskôr, pretože všetky tieto možnosti budú stále k dispozícii i v ďalšom kroku.

 

add1

 

4. Existujú dva druhy návrhov, uložené v dvoch záložkách – Návrhy reklamných zostáv a Návrhy kľúčových slov

 

ad2

 

Môžete si stiahnuť zoznam. Kliknite na Stiahnuť. Alebo si môžete vybrať kľúčové slová podľa vlastného výberu. Označené kľúčové slová sa Vám zobrazia v Moje návrhy na kľúčové slová podobne, ako je to v nákupných košíkoch v eshopoch. Môžete pridať, alebo odstrániť vybrané kľúčové slová, alebo ich rovno stiahnuť.

 

ad3

 

5. A je to!

 

ad4

 

Ak chcete získať nové nápady, môžete zmeniť nastavenie hľadania, alebo začať novým vyhľadávaním.

 

ad5

 

TIP: Počas testovania sme našli niekoľko chybičiek, ale asi jednou z najdôležitejších je chyba v nastavení cielenia. Ak chcete dosiahnuť skutočné odhady pre Slovensko, tak nastavte cielenie nasledovne:

Oblasť: Slovensko
Jazyk: Všetky jazyky
Vyhľadávací nástroj: www.google.com
Vylúčené kľúčové slová: žiadne

Práve nastavenie „Jazyk“ môže pre Slovensko robiť šarapatu a vypisovať nesprávne výsledky. Musíte nastaviť „Všetky jazyky“ Ak sme nastavili jazyk „slovenština“ a zadali kľúčové slovo „SEO“ tak nástroj nevyhľadal žiaden počet vyhľadávaní

 

ad6

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.
Informácie o spracovávaní osobných údajov