7 tipov pre tvorbu kvalitného obsahu

Predtým, ako sa dostaneme k jednotlivým tipom, začnime s tým, čo znamená tvorba kvalitného obsahu z pohľadu SEO optimalizácie. Jednoducho povedané (napísané), je to produkovanie relevantného obsahu, ktorý je tvorený nielen pre potreby SEO, ale dáva do centra pozornosti čitateľa. Pri tvorbe kvalitného obsahu je potrebné myslieť na Vašich čitateľov a písať niečo, čo ich zaujme a bude pre nich prínosom. Nezabúdajte, že píšete aj pre ľudí a nie len pre vyhľadávače. Tu je sedem tipov pre tvorbu kvalitného obsahu z pohľadu SEO optimalizácie.
1. Tvorte užitočný a kvalitný obsah
Mali by ste mať na mysli, že dobre napísaný a kvalitný článok vždy tromfne kvantitu článkov. Mnohí si myslia, že ak vypľujú kvantum článkov, tak im to pomôže zlepšiť pozície. Niektorí dokonca publikujú tie isté články s rovnakým obsahom na viacerých portáloch. Takýto prístup je zbytočný, pretože sa jedná o duplicitu obsahu. V prípade, že Google nájde duplicitný obsah, nezobrazí ho a vo vyhľadávaní sa zobrazí iba originál. Čím originálnejší a svieži obsah vytvoríte, tým viditeľnejšie výsledky môžete dosiahnuť.
2. Píšte krátky a cielený obsah
Treba brať ohľad na čas Vášho čitateľa. Netreba zbytočne naťahovať slová. Dlhé články sú zvyčajne nudné. Na základe vlastných skúseností môžem povedať, že ak človek nedokáže prečítať Váš článok v rozmedzí od 1 do 3 minút, zvyčajne ho ani nedočíta a odíde z Vašej stránky. Skúste rozložiť Váš článok do viacerých častí a vytvorte tak zoznam. Zoznamy sú jednoduché, prehľadné a ľahko sa čítajú.

3. Zvoľte kľúčové slová a rozumne ich použite
Predtým, ako začnete písať článok, mali by ste si určiť kľúčové slová, ktoré použijete. Zahrňte ich do title, použite meta značky a samozrejme ich pridajte aj do textu Vášho príspevku. Pozor však, aby ste to s kľúčovými slovami neprehnali. Nezabudnite tieto kľúčové slová prelinkovať na váš web – najlepšie priamo na tie podstránky, ktoré sa týkajú jednotlivých kľúčových slov. Tieto kľúčové slová by ste mali mať nadefinované minimálne v title a v url linkách.
4. Prirodzene zakomponujte odkazy do článku
Pri pridávaní odkazov, či prelinkovaní do článku je dôležité dbať na to, aby odkazy splynuli s textom článku. Namiesto toho, aby ste napísali iba „kliknite sem“ zakomponujte odkazy prirodzene do textu a prelinkujte s kľúčovými slovami, ktoré ste si zvolili.
5. Pridajte vlastný názor
Majte vlastný názor a nebojte sa ho zakomponovať do článku. Váš názor je to, čo Vás odlíši od ostatných. Každý dokáže napísať článok na rovnakú tému, pridanie Vašej vlastnej skúsenosti alebo príbehu môže článok okoreniť a prilákať väčšiu pozornosť čitateľov.
6. Skontrolujte si Vašu tvorbu pred publikovaním
Toto je veľmi dôležitý bod pre všetkých autorov. Váš článok musí byť bezchybný! Nie je nič horšie, ako čítať článok s chybami v texte. Predstavte si, že spravíte chybu v kľúčových slovách, ktoré Vám majú pomôcť zlepšiť pozície vo vyhľadávaní. Všetka Vaša práca sa v okamihu zmení na zbytočnú.
7. Vytvorte ľahko šíriteľný obsah
Napísali ste úžasný a neskutočne dobrý článok. Ďalším a veľmi dôležitým krokom je umiestnenie odkazov na sociálne siete do Vášho článku. Dosiahnete tým ľahšie šírenie Vášho článku. Všetky populárne sociálne siete (facebook, twitter, linkedin) ponúkajú pluginy, ktoré sú zadarmo a dajú sa ľahko nainštalovať. Nikdy nepodceňujte silu sociálnych sietí.
Týchto sedem tipov si prejdem vždy predtým, ako publikujem článok. Chýba tam podľa Vás niečo? Podeľte sa s nami o Vaše skúsenosti.
Autor: Mgr. Matej Lančarič, Online marketing specialist