Tomáš Hrubý Tomáš Hrubý v kategórii Content marketing Social media

7 začiatočníckych chýb v spravovaní Facebooku, ktoré stále robíte, aj keď začiatočníci nie ste

Poznáte to, pravidelne pracujete na svojom profile na Facebooku. Investujete svoj čas aj peniaze do vytvárania nových príspevkov, ktoré majú zaručene prelomiť ľady. No, fanúšikovia nereagujú tak, ako ste si to predstavovali. Možno, že robíte práve týchto 7 najčastejších chýb, ktoré podkopávajú nohy vašej facebookovej stránke.
7 začiatočníckych chýb v spravovaní Facebooku, ktoré stále robíte, aj keď začiatočníci nie ste

V dnešnej dobe, kto nie je online, má problém obstáť v konkurencii, ktorá robí presný opak. Preto by ste mali mať vytvorený aspoň jeden firemný profil na sociálnych sieťach. Na Slovensku je stále najviac využívaný Facebook, preto je „základná povinnosť“ vytvoriť si aspoň ten.

Facebook ponúka obrovské možnosti ako zaujať nových zákazníkov a dať o sebe vedieť. Veľa firiem využíva primárne reklamy na propagáciu svojich produktov, z čoho tiež pramení ich neúspech. Sociálne siete vznikli za účelom socializácie, preto by ste to mali brať na vedomie. Správne osloviť fanúšikov nie je až také jednoduché ako sa zdá. Najmä, ak robíte týchto 7 chýb.

1. Nezaujímavý obsah, o ktorom si myslíte, že zaujímavý je

Jedna z najčastejších chýb je nezaujímavý obsah. A ten pramení z toho, že máte zle špecifikované cieľové publikum. Alebo ho nemáte špecifikované vôbec. Alebo pridávate to, čo sa páči vám, bez ohľadu na fanúšikov. Komu sa chcete prihovárať, kto sú vaši zákazníci, čo ich zaujíma, aký typ obsahu preferujú, akým jazykom komunikujú, prečo by sa mali o vás zaujímať?

To sú otázky, na ktoré by ste mali poznať odpoveď predtým, ako začnete niečo na Facebook zdielať.

Nikto predsa nebude pravidelne sledovať váš profil, ak sú príspevky mimo identity danej stránky alebo nenaplnili očakávania. Ak sú vašim cieľovým publikom kávičkári, príspevky o káve sú na mieste. Ak sa rozhodnete publikovať čokoľvek lebo to považujete za zábavné a vašim kamarátom sa to strašne páčilo, no s kávou to nemá nič spoločné, ďaleko pri budovaní značky nepochodíte.

Konzistentnosť informácií je kľúčom k tomu, aby si vás ľudia spájali s obsahom v správnych situáciách. 

Zvyšok je samozrejme o kreatívnej myšlienke a copywritingu. Dôležité je produkovať kvalitný obsah, ktorý je niečím zaujímavý. Ak príspevky nedávajú vášmu publiku pridanú hodnotu, skôr či neskôr odlajknú vašu stránku.

Čo je to ten kvalitný obsah?

V prípade spomínanej kávy to môžu byť konkrétne návody ako si pripraviť kávové špeciality. Alebo recenzie na značky káv, ktoré sú dostupné na našom trhu a stoja za to. Prípadne, odporúčania na kaviarne, kde si milovníci prídu na svoje a prečo. Alebo môžete hovoriť o svetových trendoch a ako ich zvládnuť aj doma.

Ak sa rozhodnete pustiť cestou dobrého čítania ku káve, snažte sa písať o tom, čo ľudia často nevedia alebo robia zle. Povedať im, ako to napraviť. A takto by sa dalo pokračovať, ale už viete, kam tým smerujem. Tiež dobre popremýšľajte nad nadpismi vašich príspevkov. Aby boli klikateľnejšie, naučte sa niečo o písaní titulkov z nášho blogu Čo vás môže bulvár naučiť o písaní neodolateľných titulkov.

Na internete je záplava informácií, preto sa ubezpečte, že váš Facebook, a nielen ten,  bude vždy o krok vpred alebo lepší ako zvyšok.

2. Zabudol som pridať príspevok, teraz dám dva naraz

Lákavé, veď aspoň sa vám Facebook niečím zaplní…Ale, Facebook nefunguje ako tabletka, ktorú ste zabudli užiť a teraz sa snažíte dobehnúť zameškanú dávku.

Druhá najčastejšia chyba v spravovaní sociálnych sieti je spamovanie príspevkov. Poznáte to, nakopilo sa vám veľa príspevkov, ktoré by ste mali vypostovať čo najskôr. Lebo potom už nebudú veľmi aktuálne. Mnoho firiem robí tú chybu, že ich vyhodí von hneď za sebou.

Nie je nič horšie, ako keď dáte von 3 príspevky v priebehu minúty. Môžete si byť istý, že svojich fanúšikov tým veľmi nepotešíte. Navyše, príspevky sa na Facebooku ukazujú ľuďom na základe ich obľúbenosti a interakcie, ktorú im fanúšikovia venujúJe len veľmi malá pravdepodobnosť, že sa všetky naraz budú tešiť toľkej popularite. 

Výsledkom je obsah, ktorý zostal nepovšimnutý rovnako, ako keby ste ho vôbec nepublikovali.

Aké je riešenie?

Ak sa do podobnej situácie dostanete, vyberte si, ktorý príspevok má väčšiu hodnotu a časovú citlivosť. Ten publikujte. Zvyšok premyslite a použite neskôr v takej forme, aby ste opäť zaujali. Vždy je čo vylepšovať, preto to berte ako výzvu a druhú šancu.

3. Nesprávny čas postovania príspevkov

Čaš. Čas je veľmi dôležitý faktor v spravovaní sociálnych médii. Nie každý je 24 hodín denne na Facebooku, preto by ste sa mali sústrediť práve na časy, keď je vaše publikum najviac online.

Ako túto informáciu zistíte?

Na Vašej facebookovej stránke si otvorte – “štatistiky” – “príspevky”. Na každý deň si môžete pozrieť, v ktorých časoch a v akom počte je vaše publikum online. Podľa toho si obsah naplánujte. 

Zvyčajne je najväčší počet publika online večer. To si uvedomuje mnoho správcov sociálnych médii, preto rátajte aj s veľkou konkurenciou v postovaní príspevkov. Preto by ste sa ešte raz mali vrátiť k bodu 1. a 2. 

Pre úplných začiatočníkov, jednotlivé príspevky na Facebooku sa dajú vopred pripraviť a načasovať. Takže si nemusíte dávať pripomienky, že teraz je ten správny čas niečo publikovať a žiť v strese, kedy vás táto pripomienka zastihne.

4. Predaj, ktorý nemá konca

Najhoršie, čo môžete spraviť na vašom firemnom Facebook profile, je neustála snaha predávať alebo fanúšikom niečo ponúkať.

Áno, reklama a propagácia vášho produktu je dôležitá, len sa to nesmie preháňať.

Ľudia nemajú radi priveľa reklamy, preto by ste do svojho portfólia príspevkov mali zaradiť aj nejaké vtipné, náučné a zaujímavé príspevky. Myslite na to, že ľudia nemajú neustály záujem kupovať. To záleží na ich aktuálnych potrebách. 

Naopak, ak si s nimi vytvoríte vzťah plynúci z vašej odbornosti, založený na ľudskom prístupe a kvalitných informáciách, fanúšik si sám spomenie, kde má nakúpiť alebo na koho sa obrátiť.

V ideálnom prípade striedajte užitočný obsah s nenásilnou reklamou, súťažami alebo aktuálnymi zľavami. No všetky príspevky by mali mať jedno spoločné.

Poskytnúť riešenie a nejakým spôsobom zlepšiť život vášho fanúšika. 

5. Sporné príspevky 

Určite by som sa vyhol kontroverzným príspevkom, najmä z oblasti politiky, náboženstva a podobných tém. Tie, totiž, fungujú ako dvojsečná zbraň. Buď si fanúšikov získate alebo ich stratíte. Toto pravidlo platí, iba ak politika a náboženstvo nie je hlavným zámerom vzniku vášho Facebooku. 

Sporné príspevky môžu znechutiť vašich fanúšikov, poprípade vyvolať negatívne diskusie. Pri tomto hrozí, že môžete prísť o mnoho fanúšikov alebo si dokonca výrazne pohoršiť brand. Preto s takýmito príspevkami narábajte veľmi opatrne.

6. Kvantita fanúšikov na úkor ich kvality

V minulosti prevládal názor, že čím má stránka viac fanúšikov, tým je kvalitnejšia a lepšia. Budem vás musieť z tohto omylu vyviezť. Toto tvrdenie už dávno neplatí.

Facebook sa stále mení a dnes sa príspevky nezobrazujú všetkým užívateľom. Je dôležité mať fanúšikov, ktorí lajkujú, komentujú a zdieľajú vaše príspevky. To znamená, zaujímajú sa.

Je lepšie mať 100 fanúšikov, ktorí sa aktívne zapájajú, ako 100 000, ktorí nerobia nič. Stránky bez aktívnych fanúšikov sú mŕtve stránky, ktoré sa nezobrazujú takmer nikomu. 

Poviem to ešte raz, prostredníctvom sociálnych sietí sa komunikuje. Ak je to len z jednej strany, a to vašej, niekde sa stala chyba. Preto by vás viac ako finálny počet fanúšikov malo zaujímať, koľko z nich je aktívnych. 

7. Ľudskosť  

Facebook, a celkovo sociálne siete, sú médium, ktoré slúži na spájanie ľudí. Je preto dôležité sa k nim správať ako človek a nie ako stroj.

Asi ste sa už stretli s prístupom mnohých firiem, ktoré odpovedali strojene a používali na každú situáciu pred-pripravené šablóny. Jeden obchodný reťazec na túto svoju stratégiu veľmi rýchlo doplatil, keď sa vďaka jeho strojeným odpovediam dostal pri jednom jeho príspevku do slepej uličky, kde ich status získal veľa negatívnych príspevkov a reakcií ich užívateľov.

Stal sa z toho dokonca aj  hit slovenského internetu a posmeškov.

Ku svojim fanúšikom sa vyjadrujte ako k ľuďom, a na každú situáciu reagujte osobitne. Uvidíte, že takýto prístup si budú ľudia vážiť omnoho viac. Mali by ste sa snažiť priblížiť k nim čo najviac, no stále plniť svoje ciele.

Spravovanie sociálnych sietí je beh na dlhé trate a  tých Facebook chýb je samozrejme viac. Budem rád, ak sa v komentároch pod článkom podelíte s tým, čo považujete za najväčšie prešľapy vy.

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.
Informácie o spracovávaní osobných údajov