gonzales v kategórii Mobilný marketing

QR kódy a mobilný marketing

Videli ste už tajuplné čiernobiele štvorčeky zazerajúce na nás z plagátov v meste, časopisov alebo z obalov tovarov? Ide o QR kódy, ktoré sa postupne dostávajú do povedomia aj slovenským zákazníkom a spotrebiteľom.
QR kódy a mobilný marketing

Videli ste už tajuplné čiernobiele štvorčeky zazerajúce na nás z plagátov v meste, časopisov alebo z obalov tovarov? Ide o QR kódy, ktoré sa postupne dostávajú do povedomia aj slovenským zákazníkom a spotrebiteľom.

 

Prostredie známe ako mobilný marketing definuje QR kód ako dvoj-dimenzionálny kód čitateľný QR čítačkami alebo mobilným telefónom s fotoaparátom. QR je skratka označujúca „quick response“, respektíve po slovensky „rýchla reakcia“.

 

Quick response kódy majú v súčasnej dobe svoje miesto v prvom rade v reklamných a marketingových aktivitách obchodných i výrobných firiem s cieľom prepojiť internetový a tzv. offline svet a uľahčiť tak potenciálnemu zákazníkovi čas a prácu. Neprehliadnuteľné je taktiež získavanie nových kontaktov a zákazníkov pre firmy pôsobiace v prostredí známom ako online reklama.

QR kódy predstavujú taktiež jeden z významných nástrojov podpory predaja v prostredí internetového i klasického predaja. Príkladom môže byť QR kód uverejnený v časopise, ktorý si po odfotení prostredníctvom mobilu „prinesiete“ do predajne, kde Vám z neho pri načítaní pri nákupe potravín ponúknu zľavu. Ďalším príkladom môže byť QR kód v nákupnom centre s časovo limitovanou platnosťou 1 + 1 zadarmo.

 

V dnešnej dobe, kedy mobilný telefón nepredstavuje určitý luxusný výdobytok a môže si ho zaobstarať takmer ktokoľvek, je priam „hračkou“ si nainštalovať software umožňujúci tieto QR kódy čítať, skenovať a teda identifikovať. Len na internete sa môžeme pri vyhľadávaní stretnúť s celou kopou programov a aplikácií, ktoré sú navyše rozdelené podľa typu nášho mobilného telefónu a operačného systému používaného v ňom. V angličtine sú všetky pomenované ako „reader“, teda po slovensky čítačka. Je to z toho dôvodu, že tento software vlastne „číta“ údaje uložené v QR kóde. Medzi najznámejšie patria i-nigma pre IPhone, Barcode Scanner pre telefóny s operačným systémom android ale aj všeobecne využivané aplikácie Kaywa Reader, Neo Reader a QuickMark. Po ich úspešnej inštalácii môžeme z QR kódov veľmi jednoducho získať obsah, ktorý buď očakávame alebo ktorý môže byť pre nás veľkým milým prekvapením. :)

 

Taktiež pre spoločnosti je v súčasnej dobe to najmenej vytvoriť efektívny QR kód na mieru. Na internete je niekoľko programov, ktoré nám vygenerujú náš QR kód ušitý presne podľa našich špecifických marketingových potrieb. K dispozícii sú napríklad http://zxing.appspot.com/generator/ (ZXing) alebo http://qrcode.kaywa.com (KAYWA).

 

Aj my v RUonline sme testovali tieto programy a prostredníctvom jedného z nich sme pre Vás pripravili malé prekvapenie. Stačí si ho načítať tam, kde máte internetové pripojenie a kde máte k dispozícii samozrejme mobilný telefón s nainštalovaným programom pre skenovanie tohto QR kódu:

 

qr

 

Priestor pre využitie týchto kódov sa nástupom každej novej myšlienky a technológie rozširuje. Príkladom je využite QR kódu pri príležitosti 100. výročia založenia mincovne v meste Utrecht, kedy sa Kráľovská holandská mincovňa rozhodla vydať limitovanú edíciu mincí, ktorých súčasťou bude razený QR kód. Strieborné 5  a zlaté 10 eurové mince boli vydané do obehu včera, t.j. 22.06.2011 a Kráľovská holandská mincovňa sľubuje po oskenovaní QR kódu na minci naším mobilným telefónom veľké prekvapenie.

 

Už teraz sa môžeme tešiť na ďalšie nekonvenčné a netradičné využitia QR kódov, ktoré sa postupne stávajú výrazným nástrojom internetového, no najmä mobilného marketingu.

 

Autor: Ing. Ľuboš Oláh, Sales & Online marketing,

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.
Informácie o spracovávaní osobných údajov