4 veci, ktoré môžu ohroziť vaše SEO a možno o tom ani neviete

Na úvod treba povedať, že SEO je veľmi účinný nástroj na budovanie popredných pozícii vo vyhľadávaní. Tento článok vás oboznámi s vecami, ktoré aj napriek SEO – optimalizácii pre webové vyhľadávače môžu ohroziť pozície stránky, a preto je dôležité na ne upozorniť.
1. Pozor na duplicitu!
Obsah ktorý tvoríte musí byť unikátny, pretože duplicitný obsah vplýva negatívne na SEO. Aj keď ste tvorcom obsahu vy, no možno si ani neuvedomujete, že máte duplicitný obsah. Táto situácia môže nastať v nasledujúcich prípadoch:
- Ste súčasťou affiliate programu,teda partnerského provízneho systému – obsah, ktorý vaši členi affiliatu zdieľajú môže byť totožný, záleží na tom, ako je affiliate program nastavený.
- Šírite svoj obsah prostredníctvom RSS (Really Simple Syndication) – v tomto prípade môžu iné webstránky skopírovať váš obsah a zdieľať na svojej webovej stránke. Nanešťastie, nevieme ktorý článok bude podľa Google relevantnejší, a ktorý označí zase ako duplicitný.
- Subdomény – aj tu je potrebné dbať, aby sa obsah na subdoméne neduplikoval.
2. Pozor na gramatiku!
Matt Cutts, najväčší SEO guru na svete, upozornil na základe svojich skúseností, že stránky so správnou gramatikou sú hodnotené lepšie. Na správnu gramatiku si treba dávať pozor nielen kvôli SEO, (napr. Google netuší, že hodiny je to isté ako hodini), ale najmä kvôli User Experience.
Ponúknite návštevníkovi svojej stránky niečo špeciálne, ohúrte ho jednoduchou navigáciou, prehľadnou štruktúrou, či responzívnym dizajnom. Myslite najmä na návštevníka, pretože Google je iba spôsob ako získať návštevníkov, no cieľom sú užívatelia a ich osobné vnímania vášho webu. Venujte preto dostatok času gramatike a štylistike obsahu.
3. Pozor na nudnosť a všeobecnosť
Po vykonaní OnPage SEO vám povedali, aby ste si vytvorili podstránku, kam budete prispievať novými článkami (či už novinkami alebo tlačovými správami), aby vás Google nevnímal ako statickú stránku? V tom prípade si musíte dať pozor, aby vaše príspevky boli naozaj hodnotné.
Google Authority je taktiež dôležitým faktorom pri vyhľadávaní. Na získanie vysokej autority potrebujete solídny dizajn, hodnotný obsah a prirodzený nárast organickej návštevnosti, na základe vašich promo akcií.
Píšte články tak, aby ste práve vy boli považovaný za odborníka v danom odvetví, aby sa ľudia sami vracali na vašu stránku, lebo vedia, že tam nájdu to čo chcú, nájdu odpovede na svoje otázky,prípadne tam vždy nájdu aktuálne novinky.
Položte si sami otázku: Sú naše články/ novinky natoľko zaujímavé, že sú naozaj hodné šírenia?
4. Pozor na zbytočnú stratu zákazníka
Je takmer zbytočné mať úžasné SEO, ak váš web nie je prispôsobený vnímaniu užívateľa. Preto je taktiež veľmi dôležitý WEB audit. Hĺbka konverzných bodov (alebo aj počet klikov, ktoré musí užívateľ urobiť, aby sa dostal ku konverzii) by mala byť čo najnižšia a nemali by sme očakávať, že užívateľ má na skúmanie našej stránky celý deň. Príde, pozrie, nenájde, odíde. Nájde inde. Na lepšie zostavenom webe.
Čo treba v takomto prípade robiť? Výzvy typu CAT („Call to action“). Nie je potrebné používať „tvrdé“ techniky predaja, stačí užívateľa viesť na stránke. Keď dočíta článok ponúknuť mu niečo iné, lepšie, súvisiace s danou tématikou. Keď ho obsah prestane zaujímať, jednoducho odíde. Bola by škoda aby odišiel len preto, že sme mu už nič viac neponúkli, lebo sme nevedeli, či by ho to mohlo zaujímať.
Aj práve z tohto dôvodu je potrebné vnútorné prelinkovanie stránok navzájom (možno známejšie pod pojmom intextová reklama). No pre užívateľský zážitok by bolo možno ešte vhodnejšie tieto výzvy stvárniť aj graficky.
Ak sa k tomuto pridá ešte aj SEO, tak stránka je naprosto dokonalá. SEO je nástroj, ktorý dokáže vytvoriť pre stránku základ, aby mohla rásť. Je potrebné postaviť stabilné základy a budovať nadstavby (aktivity Linkbuildingu) systematicky a hodnotne.
SEO – optimalizácia pre webové vyhľadávače a budovanie pozícii nie je vždy jednoduchá záležitosť, a preto by si vlastníci stránok radšej mali nechať poradiť od odborníkov. Ak máte aj vy nejaké otázky ohľadom SEO, neváhajte nás kontaktovať, radi vám pomôžeme.
Bc. Mária Hitková, Online marketing specialist