3 tipy ako vybrať vhodné kľúčové slová

Analýza kľúčových slov patrí medzi základné aktivity SEO procesu. Dobrá a kvalitná analýza kľúčových slov determinuje celý nasledovný SEO proces, preto je dôležité analýze venovať dostatočný čas. Dobrá analýza sa vyznačuje niekoľkými vlastnosťami, ktorými sa budeme v tomto článku venovať:
1. Počet vyhľadávaní kľúčového slova
nie je primárny faktor
Počet vyhľadávaní kľúčového slova nie je určujúcim faktorom v procese rozhodovania jeho implementácie na stránku. Rozhodnutie o jeho použití primárne závisí od jeho významovej zhody a miery konkrétnosti k obsahu optimalizovanej stránky. Je dôležité však nájsť správny pomer medzi počtom vyhľadávania a obsahovej zhody.
2. Dôležitá je relevantnosť kľúčového slova k obsahu
Význam kľúčového slova, teda jeho významová zhoda k obsahu optimalizovanej stránky je primárnym faktorom v procese rozhodovania o jeho použití a implementácii. Kľúčové slová však môžu byť významovo konkrétne alebo všeobecné.
Ako príklad môžeme uviesť cestovnú kanceláriu: Optimalizujeme stránku cestovnej kancelárie. Cestovná kancelária sa zameriava na letné a zimné dovolenky. Letné dovolenky predstavujú konkrétne destinácie ako je Chorvátsko a Taliansko a iné. To isté patrí aj pre zimné.
Ako prebieha výber kľúčových slov?
Predstavme si, že ideme najprv optimalizovať podstránku letné dovolenky, potom stránku s destináciami a nakoniec konkrétne destinácie.
Výber kľúčového slova na podstránke letné dovolenky

Predpokladáme, že hľadajúci človek hľadá dovolenku v lete a je možné, že sa nevie rozhodnúť kam na letnú dovolenku pôjde. Vyberieme preto také kľúčové slovo, ktoré sa týka konkrétne len letnej dovolenky.
Napríklad „letná dovolenka“, „dovolenka v lete“, „leto dovolenka“ a pod. Význam kľúčových slov je skôr všeobecný. Nesprávne by však bolo vybrať kľúčové slovo napríklad „Dovolenka zahraničie“ , pretože nevieme určiť či užívateľ hľadá dovolenku zimnú, alebo letnú. Ak je napríklad január a užívateľ zadá kľúčové slovo „Dovolenka zahraničie“ – otvorí si stránku s letnými dovolenkami a je vysoko pravdepodobné, že hľadajúci nenájde to čo hľadá.
Výber kľúčového slova pre destináciu Chorvátsko
Vyberáme konkrétnejšie kľúčové slová ako sú napríklad „Dovolenka v Chorvátsku“, „Dovolenka Chorvátsko“ a pod. V tomto prípade je na zváženie, či použijeme aj všeobecnejšie kľúčové slovo, pretože hľadajúci nevie kam chce ísť na dovolenku a môže sa v rámci štruktúry stránky preklikať na iné destinácie (napríklad Taliansko)
Výber kľúčového slova pre destinácie Zadar, Vodice, Murder
Vyberáme kľúčové slová s konkrétnym významom jednotlivých destinácií, ale je na zváženie výber kľúčového slova všeobecnejšieho významu ako je „Dovolenka v Chorvátsku“.
3. Treba nájsť kompromis medzi
informačným významom kľúčového slova
a jeho konkrétnosťou
Použité kľúčové slovo bude pre užívateľa viditeľné v položkách ako sú title, description, či v nadpisoch. Preto by sme mali vybrať slovo, ktoré je bezproblémovo použiteľné v texte alebo v nadpisoch a samozrejme je gramaticky správne.
Informačná hodnota kľúčového slova by mala intuitívne informovať o celom obsahu stránky. Je preto dôležité nájsť správny pomer medzi všeobecným a konkrétnym významom kľúčového slova z internet marketingového hľadiska.
Ak sa budete pri výbere kľúčových slov riadiť týmito krokmi, mali by ste nájsť optimálne riešenie. Majte na mysli, že kľúčové slová sú v prvom rade určené pre užívateľov, a nie pre Google roboty.
Autor: Mgr. Martin Šavel, Online marketing specialist, www.onlinetoro.sk