gonzales v kategórii SEO

3 tipy ako vybrať vhodné kľúčové slová

3 tipy ako vybrať vhodné kľúčové slová

Analýza kľúčových slov patrí medzi základné aktivity SEO procesu. Dobrá a kvalitná analýza kľúčových slov determinuje celý nasledovný  SEO proces, preto je dôležité analýze venovať dostatočný čas.  Dobrá analýza sa vyznačuje niekoľkými vlastnosťami, ktorými sa budeme v tomto článku venovať:

1. Počet vyhľadávaní kľúčového slova
nie je primárny faktor

Počet vyhľadávaní kľúčového slova nie je určujúcim faktorom v procese rozhodovania jeho implementácie na stránku.  Rozhodnutie o jeho použití primárne závisí od jeho významovej zhody a miery konkrétnosti k obsahu optimalizovanej stránky.  Je dôležité však nájsť správny pomer medzi počtom vyhľadávania a obsahovej zhody.

2. Dôležitá je relevantnosť kľúčového slova k obsahu

Význam kľúčového slova, teda jeho významová zhoda k obsahu optimalizovanej stránky je primárnym faktorom v procese rozhodovania o jeho použití a implementácii. Kľúčové slová však môžu byť významovo konkrétne alebo všeobecné.

Ako príklad môžeme uviesť cestovnú kanceláriu:  Optimalizujeme stránku cestovnej kancelárie. Cestovná kancelária sa zameriava na letné a zimné dovolenky. Letné dovolenky predstavujú konkrétne destinácie ako je Chorvátsko a Taliansko a iné. To isté patrí aj pre zimné.

Ako prebieha výber kľúčových slov?                                                                            

Predstavme si, že ideme najprv optimalizovať podstránku letné dovolenky, potom stránku s destináciami a nakoniec konkrétne destinácie.

Výber kľúčového slova na podstránke letné dovolenky

klucove slova

Predpokladáme, že hľadajúci človek hľadá dovolenku v lete a je možné, že sa nevie rozhodnúť kam na letnú dovolenku pôjde. Vyberieme preto také kľúčové slovo, ktoré  sa týka konkrétne len letnej dovolenky.

Napríklad „letná dovolenka“, „dovolenka v lete“, „leto dovolenka“ a pod. Význam kľúčových slov je skôr všeobecný. Nesprávne by však bolo vybrať kľúčové slovo napríklad „Dovolenka zahraničie“ , pretože nevieme určiť či užívateľ hľadá dovolenku zimnú, alebo letnú. Ak je napríklad január a užívateľ zadá kľúčové slovo „Dovolenka zahraničie“ – otvorí si stránku s letnými dovolenkami a je vysoko pravdepodobné, že hľadajúci nenájde to čo hľadá.

Výber kľúčového slova pre destináciu Chorvátsko

Vyberáme konkrétnejšie kľúčové slová ako sú napríklad „Dovolenka v Chorvátsku“, „Dovolenka Chorvátsko“ a pod.  V tomto prípade je na zváženie, či použijeme aj všeobecnejšie kľúčové slovo, pretože hľadajúci nevie kam chce ísť na dovolenku a môže sa v rámci štruktúry stránky preklikať na iné destinácie (napríklad Taliansko)

Výber kľúčového slova pre destinácie Zadar, Vodice, Murder

Vyberáme kľúčové slová s konkrétnym významom jednotlivých destinácií, ale je na zváženie výber kľúčového slova všeobecnejšieho významu  ako je „Dovolenka v Chorvátsku“.

3. Treba nájsť kompromis medzi
informačným významom kľúčového slova
a jeho konkrétnosťou

Použité kľúčové slovo bude pre užívateľa viditeľné v položkách ako sú title, description, či v nadpisoch.  Preto by sme mali vybrať slovo, ktoré je bezproblémovo použiteľné v texte alebo v nadpisoch a samozrejme je gramaticky správne.

Informačná hodnota kľúčového slova by mala intuitívne informovať o celom obsahu stránky. Je preto dôležité nájsť správny pomer medzi všeobecným a konkrétnym významom kľúčového slova z internet marketingového hľadiska.

Ak sa budete pri výbere kľúčových slov riadiť týmito krokmi, mali by ste nájsť  optimálne riešenie. Majte na mysli, že kľúčové slová sú v prvom rade určené pre užívateľov, a nie pre Google roboty.

Autor:  Mgr. Martin Šavel, Online marketing specialist, www.onlinetoro.sk

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.